Màster en Fashion Management

El títol de Màster en Fashion Management, de 60 ECTS, s'obté cursant els dos postgraus de 30 ECTS cadascun. Aquests postgraus poden cursar-se en un mateix any acadèmic o en diferents cursos acadèmics. Tots els postgraus que formen part d'un màster poden cursar-se de manera independent.

Fitxa Tècnica

Edició: 2ª Edició.

Titulació: Postgrau/Diploma d'Especialització en Comunicació Integral de Moda atorgat per la UVic-UCC. Els estudiants que superin aquest postgrau i el Postgrau en Creació i Gestió de Marques de Moda rebran el títol de Màster en Fashion Management. Els estudiants sense titulació universitària prèvia rebran un Certificat d'Especialització.

Crèdits: 30 ECTS

Període lectiu: Del 18 d'octubre de 2017 a maig 2018. Presentació TFP: juny de 2018.

Horari: Dilluns i dimecres de 19 h a 22 h.

Modalitat: Presencial.

Idioma: Espanyol (recolzament en anglès).

Preu Postgrau: 3660 €

Preu Màster: 6960 €

Accés: Llicenciats, Graduats, C.F.G.S. en: arts plàstiques, disseny d'interiors, disseny gràfic, disseny industrial i arts aplicades a la indumentària. Professionals del sector sense titulació específica que puguin acreditar experiència professional. L'accés al curs vindrà determinat per un procés d'admissió.

Sol·licitud d'informació

Omple el formulari amb els teus dubtes i comentaris i t’informarem sobre el procés d’inscripció (sol·licitud d’ingrés i documentació a entregar)

Curs: Màster en Fashion Management

*Camps obligatoris

Com inscriure'm

Coordinador/a

Fernando Aguileta de la Garza

Fernando Aguileta de la Garza

Llicenciat en Comunicació amb especialització en el sector de la Moda i la Cultura Visual. 

Llicenciat en Comunicació amb especialització en el sector de la Moda i la Cultura Visual. Professor d'Història i Màrqueting en l'Itinerari de Moda del Grau en Disseny en BAU, Centre Universitari de Disseny. Professor convidat en IDEC- UPF Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Complutense de Madrid- Revesteixi DOBLE ELA. Training Associate en FOGOT, amb trajectòria en Màrqueting Gran Consum, recerca, periodisme i gestió de projectes freelance en: Revista GRAZIA, Modaes.es, Grup Editorial Planeta, ACTM Clúster Tèxtil Moda de Catalunya.

Presentació

La comunicació en l’àmbit de la moda ha fet un gir de 360°, i el client és avui al centre de la narració. La indústria de la moda és un negoci que transmet conceptes creatius, no només mitjançant peces sinó també a través de missatges i d’imatges que tenen un impacte sobre la societat i la cultura. La revolució digital imposa criteris per entendre com produïm un diàleg efectiu entre marca i consumidor, que el contingut sigui significatiu alhora que comuniqui valors i imaginaris que ajudin a reforçar la identitat de la marca.

Pel que fa a la moda, la univocitat està obsoleta. La integració del comerç electrònic, les publicacions digitals, el sector editorial i la rellevància de les xarxes socials han creat un nou paradigma de contacte en què el món en línia és el centre d’innovació dins de la comunicació en el marc de la moda.

OBJECTIUS

  • Proporcionar coneixements específics aplicats a la comunicació en el món de la moda i el seu context.
  • Dotar d’habilitats, competències i coneixements transversals que integrin la gestió estratègica de la comunicació digital en una marca de moda.
  • Formar professionals versàtils i competents en l’àmbit de la comunicació de moda, els entorns digitals i la producció de contingut orientat al branding.

Pla d'estudis

Aquest postgrau s’estructura en 7 mòduls i acaba amb un Projecte Final d’Estudis.

Mòdul I - Comunicació de moda: context i recursos

Mòdul II - Màrqueting i comunicació integrats

Mòdul III - Comunicació digital: entorns i estratègies

Mòdul IV - Fashion Branding

Mòdul V - Contingut creatiu: missatges multicanal

Mòdul VI - Control: impacte, ROI i pressupostos

Mòdul VII - Projecte Final: producció i planning de comunicació

Programa dels mòduls

Mòdul I - Comunicació de Moda: context i recursos

La comunicació de moda és l’eix fonamental del sector de la moda, és la capacitat que hom té per transmetre valors, idees i conceptes al consumidor. El mòdul vol contextualitzar el gran mapa de la comunicació contemporània, conèixer els actors que hi participen i ensenyar a desenvolupar una mirada crítica pel que fa a l’intercanvi de missatges i d’imatges entre moda i societat. Un recorregut integral des dels orígens de la comunicació de moda i les seves teories fins a identificar els pioners i els líders d’avui en aquesta indústria global. El mòdul orientarà les fonts i els recursos per reconèixer una tendència i el seu cicle transversal.

- Mapa de la comunicació de moda actual.

- Actors de la comunicació de moda.

- Funcions de la comunicació de moda

- Recursos de recerca: cross-channel coolhunting, trend across research.

Mòdul II - Màrqueting i comunicació integrats

Cal entendre la comunicació en la moda com un procés interrelacionat amb totes les fases del desenvolupament de producte o servei. El futur i el gran repte del màrqueting i la comunicació omnicanal és unir i integrar de manera efectiva estratègies que vinculin tant al client com a l’empresa. El mòdul s’aprofundirà en les eines que hi ha a la comunicació de moda, des d’un dossier de premsa fins a un vídeo viral, i com tot ha d’adaptar en el mix de màrqueting beneficiant i potenciant la seva efectivitat. Es desenvoluparà de forma pràctica estudi de casos i brífings de comunicació amb els seus objectius.

- Comunicació omnicanal.

- Les 7 P del màrqueting mix i la comunicació.

- Eines de la comunicació de moda.

- Estratègies de comunicació.

- El brífing de comunicació.

Mòdul III - Comunicació Digital: entorns i estratègies

El camp d’acció en el sector de la moda, que aquests darrers anys ha experimentat un canvi, ha obert les portes a totes les possibilitats d’interconnectivitat entre la marca i l’usuari. El mòdul es fixa en els mètodes d’anàlisi dels entorns digitals, el seu funcionament i l’impacte: el comerç electrònic, que ha tornat a definir la comunicació de moda i la importància de mantenir el mateix missatge en tots els suports de les marques de moda, forma part de l’agenda de qualsevol estratega en comunicació; o integrar el branding a l’estratègia dels medis socials (social media) i les fórmules de segmentació per arribar als consumidors d’una manera adequada i eficaç.

 - E-commerce: tornar a definir la comunicació de moda.

- Social Media.

- Mètriques de segmentació.

- CRM interactiu.

- Branding omnicanal.

- Seguiment i compromís amb l’audiència.

Mòdul IV - Fashion Branding

Una marca sense contingut és només una empresa. La construcció de marca (branding) com a estratègia primordial de les marques significatives és una filosofia imprescindible per comunicar una identitat coherent i diferencial en un sector altament competitiu. El mòdul proporciona una visió de 360° sobre les metodologies que tenim a l’abast per analitzar i crear imaginaris de marca, defineix els lineaments i els territoris sobre identitats de marques de moda i també l’ús del relat de marca (storytelling) a les estratègies i els materials de comunicació.

- Identitat de marca.

- Els relats de marca i storytelling .

- Imaginari de marca.

- Concept Book i Brand Manifesto.

Mòdul V - Contingut creatiu: missatges multicanal

La generació de contingut orientat i estratègic és la clau per innovar en l’àmbit de la comunicació de moda. Les eines tradicionals es barregen amb les noves tecnologies per mantenir el ritme del zeitgeist (esperit del temps o esperit de l’època) dels cicles-moda. El mòdul ofereix mètodes d’identificació i construcció dels continguts rellevants, així com les seves diferents aplicacions com el contingut de marca (branded content) i els anuncis redaccionals (advertorials), així com la comunicació externa i els missatges institucionals. S’aprofundeix en pautes, en tons de comunicació i en la importància de les paraules clau (key words) a les marques de moda.

- Crear continguts rellevants per a les marques de moda.

- Tipologia de continguts.

- Identitat de marca: valors diferencials i benchmarking.

- Les pautes dels missatges i el to de la comunicació.

- Edició i missatges: key words - temes.

Mòdul VI - Control: impacte, ROI i pressupostos

El primer pas per a una planificació adequada en comunicació és la gestió dels recursos econòmics, l’abast que es pot desenvolupar amb ells i el retorn de la inversió. El mòdul aprofundeix en els mètodes de mesurament d’efectivitat de campanyes multiplataforma, la traducció de l’impacte d’imatge en dades quantitatives i la rendibilitat de les accions de comunicació. Control del pressupost i visió estratègica juntament amb creativitat i contingut.

- Control de pressupostos en la comunicació integral.

- Impacte en estratègies en línia.

- Mètodes i mètriques de mesura d’audiència.

- El ROI a les campanyes multiplataforma.

Mòdul VII - Projecte Final: producció i planning de comunicació

L’execució real de la comunicació és l’únic mètode viable per aplicar tots els coneixements adquirits durant el curs. El mòdul es basa en la producció i la planificació d’una campanya de comunicació de moda integral: des de la creativitat en el concepte i els objectius fins a la selecció de les eines. L’estudiant podrà treballar en un projecte real en el qual desenvoluparà continguts i la producció audiovisual, i també planificarà una estratègia que innovi i millori la comunicació de la marca. El perfil creatiu-executiu és indispensable per a la integració reeixida dins de la comunicació de moda.

 - Pluja d’idees (brainstorming) creatiu.

- Objectius de campanya i temporalitat.

- Materials.

- Calendari d’activitats i rols assignats.

- Pressupost i coordinació d’eines.

- Producció de suports (imatges, vídeo, textos).

- Pitch de presentació i venda d’idea

Professorat

Letícia García

Letícia García

Llicenciada en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid Periodista i Investigadora de Moda. 

Llicenciada en Filosofia per la Universitat Complutense de Madrid Periodista i Investigadora de Moda. Diploma d'Estudis Avançats amb la tesina 'La Ironia en el Sistema de la Moda'. Ha estat investigadora convidada al Fashion Institute of Technology de Nova York i ponent en congressos de moda. Coautora del llibre “Prodigiosos Mirmidones: Antología y Apología del Dandismo” i professora en el Centre Universitari Villanueva i redactora en S Moda, Playground, El País Semanal i Vanity Fair Espanya. Doctorada en la Facultat de Publicitat de la UCM.

Fernando Aguileta de la Garza

Fernando Aguileta de la Garza

Llicenciat en Comunicació amb especialització en el sector de la Moda i la Cultura Visual. 

Llicenciat en Comunicació amb especialització en el sector de la Moda i la Cultura Visual. Professor d'Història i Màrqueting en l'Itinerari de Moda del Grau en Disseny en BAU, Centre Universitari de Disseny. Professor convidat en IDEC- UPF Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Complutense de Madrid- Revesteixi DOBLE ELA. Training Associate en FOGOT, amb trajectòria en Màrqueting Gran Consum, recerca, periodisme i gestió de projectes freelance en: Revista GRAZIA, Modaes.es, Grup Editorial Planeta, ACTM Clúster Tèxtil Moda de Catalunya.

Inma Urrea

Inma Urrea

Llicenciada en Història Contemporànea i Consultora de Moda. Sòcia i fundadora de Sofoco.

Llicenciada en Història Contemporània per la UB i Doctoranda en Comunicació a la UPF. Branding consultant i blogger. Sòcia fundadora d'una consultoria especialitzada en creació de marques amb valors.

Begoña Gómez Urzaiz

Begoña Gómez Urzaiz

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i Màster en Edició en IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Periodista freelance, és especialista en Tendències, Moda i Cultura.

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i Màster en Edició en IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Periodista freelance, és especialista en Tendències, Moda i Cultura. Col·labora habitualment amb el diari El País, Revista S Moda, Icon, La Vanguardia i Dazed&Confused entre altres mitjans. En la seva trajectòria professional ha treballat amb El Mundo, ADN i el programa Silenci? de Televisió de Catalunya. @begogomezurzaiz

Leticia Rodríguez

Leticia Rodríguez

Licenciada en Periodismo por la Universidad Autónoma de Barcelona y Postgrado en Comunicación y Periodismo de Moda por el UPF-IDEC. Ponente y docente especialista en comunicación y marketing online.

Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda per l'UPF-IDEC. Ponent i docent especialista en comunicació i màrqueting online. Actualment és Social Media Mànager a l'àrea de Màrqueting de Moritz. En la seva carrera ha treballat amb marques com Versace, Mango, Pronovias, Diane von Furstenberg, Luxottica, COS, La Roca Village, Kiehl's, Natura Bissé, 080 Barcelona Fashion, des del departament de comunicació de l'agència Equipo Singular. @letibop

Iraide Roldán Retolaza

Iraide Roldán Retolaza

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat del País Basc. Màster en Direcció d'Art en Publicitat URLL i Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda en IDEC- UPF.

Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat del País Basc. Màster en Direcció d'Art en Publicitat URLL i Postgrau en Comunicació i Periodisme de Moda en IDEC- UPF. Ha treballat com a redactora creativa, freelance com a guionista de vídeos corporatius i de divulgació i com a responsable de continguts a la web d'e-commerce d'oci Letsbonus.com. Actualment és Global Content Manager en el departament de channel & innovation en Privalia, tenda online dedicada a la venda de moda i lifestyle amb descompte.

Veure més

Coordinació

Fernando Aguileta de la Garza. Llicenciat en Comunicació per ITESO (Mèxic), Màster en Màrqueting i Comunicació de Moda (IED) i Postgrau en Cultura Visual (UB). Investigador i professor d’Història de la Moda i Màrqueting del Grau en Disseny de Bau, Centre Universitari de Disseny de Barcelona. Professor convidat a l’IDEC-UPF (Universitat Pompeu Fabra) i a la Universitat Complutense de Madrid. Revista Elle . Training Associate a SOFOCO i periodista freelance per a Grazia Mèxic. @Feragarza

Sortides professionals

  • Responsables de Comunicació.
  • Estrategs dels mitjans socials (Social Media Strategists).
  • Gestors de comunitats (Community Managers).
  • Redactors especialitzats en moda.
  • Redactors de continguts (copys) creatius en línia.
  • Gestors de continguts (Content managers).