Diploma en Disseny Gràfic “BAU Nit”

Fitxa Tècnica

Titulació: Diploma en Disseny Gràfic "BAU Nit" atorgat per la Universitat de Vic en l’especialitat cursada.

Crèdits: 90 ECTS

Duració: 3 anys acadèmics

Període lectiu: D'octubre a juny.

Horari: Dimarts, dimecres i dijous de 20h a 22h.

Modalitat: Presencial

Idioma: Català / Castellà

Preu: 30 ECTS / 2.790 €

Accés: Donades les carácterístiques d’aquests estudis, l’accés es determinarà mitjançant una sol·licitud d’ingrés que valorarà l’acceptació al curs en funció de la formació prèvia, de l’experiència profesional o de la maduresa i motivació del candidat.

Descarrega el fulletó (més informació)

Omple el formulari i t'enviarem el fulletó complet amb tota la informació sobre el programa

Curs: Diploma en Disseny Gràfic “BAU Nit”

*Camps obligatoris

Com inscriure'm

Presentació

El Diploma en Disseny Gràfic "BAU Nit" ofereix una formació bàsica i completa del que ha de conèixer i saber fer un dissenyador gràfic: des dels principis del disseny, de la tipografia i de la fotografia, fins l’aplicació i peculiaritats de les diferents especialitzacions del disseny (disseny editorial, packaging, imatge corporativa, publicitat, disseny multimèdia i gràfica de l’entorn).

Cada trimestre s’imparteix una assignatura projectual per al desenvolupament pràctic de projectes que es complementa amb una assignatura teòrica per reforçar la formació bàsica i cultural de l’alumne.

Metodologia i objectius

A les aules, el professor-tutor manté una relació intensa amb l’alumne que permet una atenció i un seguiment personalitzat de la seva formació.

En el primer curs s’introdueixen els principis bàsics del disseny i es realitzen projectes basats en els diferents àmbits professionals.

En el segon curs s’augmenta la complexitat dels projectes i es centra en els sectors més clàssics del disseny gràfic: disseny editorial, imatge corporativa i disseny publicitari.

En el tercer curs es treballa la gràfica en una nova dimensió, ja sigui mitjançant el disseny de packaging, la gràfica de l’entorn i/o el disseny multimèdia.

Pla d’estudis i assignatures

El pla d’estudis s’organitza en tres cursos amb un total de 90 ECTS i persegueix una formació integral a partir d’àmbits de coneixement que es concreten en l’àrea projectual, l’àrea teòrica i l’àrea tècnica.

L’àrea projectual es desplega en les assignatures que donen suport a la realització de projectes i el desenvolupament del mateix projecte en totes les seves fases: investigació, documentació, anàlisi, conceptualització, formalització, implantació i/o producció.

L’àrea teòrica aborda els coneixements més rellevants de la història del disseny i la comunicació, l’art, la tipografia i la fotografia.

L’àrea tècnica es concreta en les assignatures que desenvolupen les habilitats i els recursos instrumentals i tecnològics necessaris per a la resolució dels projectes.

Professorat

Rocío Hidalgo

Rocío Hidalgo

Directora d'Art i Dissenyadora Gràfica

Directora d'Art i dissenyadora gràfica llicenciada en BBAA per la Universitat de Southampton. Ha treballat durant 10 anys en el camp editorial.

Àlex Gobern

Àlex Gobern

Director d'Art i Dissenyador gràfic en l'empresa Morillas. Especialista en branding i creació de programes d'identitat visual corporativa.

Director d'Art i Dissenyador gràfic en l'empresa Morillas. Especialista en branding i creació de programes d'identitat visual corporativa.

Mònica Rosselló

Mònica Rosselló

Llicenciada en Imatge per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Llicenciada en Imatge per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona , paral·lelament cursa estudis de disseny. Fotògrafa freelance en publicitat , arquitectura i interiorisme, alternant aquesta feina amb el desenvolupament de projectes personals i la docència.

Rebeca González

Rebeca González

Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Salamanca i Màster en Animació 3D.

Llicenciada en BBAA per la Universitat de Salamanca i Màster en Animació 3D per ordinador a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona . Ha treballat durant més de 10 anys en el camp del Disseny Gràfic , Tèxtil i Il·lustració i , en els últims anys , com a professora en matèries de Disseny.

Andrés Salvarezza

Andrés Salvarezza

Dissenyador Gràfic i Director d'Art en diverses agències de Comunicació de Barcelona. Coordinador Diploma en Disseny Bau Nit.  Coordinador del Màster en Disseny Gràfic.

Dissenyador i Director d'Art a les agències de Branding i Packaging més importants de Barcelona: Rousselot, CBA (Collinet Bigeard, SL), Shining (Morera Design), Morillas Brand Design, Batllegroup i Carré Noir Barcelona.

Ha col.laborat amb alguns centres universitaris i actualment és professor de l'Àrea de Disseny Gràfic,  coordinador del departament de Disseny Gràfic Bau Nit a Bau i Coordinador del Màster en Disseny Gràfic.

Alejandro Pérez

Alejandro Pérez

Dissenyador gràfic i director d’art adjunt en el departament de packaging de l’agència de branding Morillas.

Veure més

Descripció de les assignatures

Projectes I
Es realitzaran diferents projectes breus (tríptic, packaging, portada de llibre, samarreta,…) a través dels quals s’aprendran els principis del disseny. Està estructurat en base a l’anàlisi de l’encàrrec, el desenvolupament del projecte i l’anàlisi del resultat.

Història del disseny
Visió general sobre la història del disseny gràfic i la seva evolució des de l’Antiguitat fins a l’era digital.

Infografia I - Illustrator
Ofereix a l’alumne el coneixement de les eines informàtiques i la comprensió de la seva utilitat com a eina creativa. Es mostra el funcionament del programa (software) per poder desenvolupar un projecte de disseny amb l’objectiu d’adquirir els coneixements en disseny vectorial.

Tipografia I
Introducció als principis bàsics de la tipografia. La seva història (des de l’origen de l’escriptura capital romana fins als nostres dies), els seus conceptes (formals i funcionals) i les seves diferents solucions i aplicacions dins el panorama gràfic.

Editorial
Mitjançant l’anàlisi de casos pràctics, es posa a l’alumne en contacte amb les diferents aplicacions del disseny editorial desenvolupant de manera objectiva la seva sensibilitat a cada tipus de publicació i la seva capacitat per plasmar conceptes segons els paràmetres predeterminats a cada activitat proposada.

Identitat Corporativa
Tractar la marca com a element identificador bàsic i aprofundir en el manual d’identitat corporativa com a eina de control per a l’aplicació de la corporativitat de la marca.

Publicitat
Conèixer el sentit i objectius que persegueix una campanya de publicitat dins el marc de la comunicació i el màrqueting. Es presenten les diferents figures que formen part de l’equip d’una agència i les relacions que s’estableixen entre client i agència. Finalment es desenvolupa una campanya completa, adaptant un mateix concepte a les diferents peces que la composen.

Infografia II - In Design
Apropar l’estudiant al coneixement de les eines d’autoedició amb el propòsit de poder optimitzar el procés de creació i producció amb solucions professionals per dissenyar i maquetar.

Tipografia II
Estudi dels elements bàsics que conformen un bon treball tipogràfic. Totes les classes començaran amb l’anàlisi de treballs tipogràfics per finalitzar amb un exercici que ajudi l’alumne a comprendre la complexitat de cada projecte i a desenvolupar la seva capacitat de resolució de l’exercici.

Fotografia I
Aquesta assignatura proporciona als alumnes un coneixement de primera mà del sistema fotogràfic (tant en la vessant analògica com en la digital), orientat bàsicament cap al control de l’execució de fotografies des del punt de vista del disseny gràfic.

Packaging
El Packaging és un element clau en el disseny de qualsevol producte ja que és l’embolcall i, per tant, el primer impacte que rep el comprador. En aquest curs l’estudiant aprendrà a reconèixer el bon packaging, tant pel seu disseny tridimensional com pel seu disseny de superfície.
S’estudiaran diferents tipus de packaging: caixes, ampolles, embolcalls, bosses, etc. A través de diversos projectes, l’estudiant realitzarà dissenys de packaging propis de productes molt diferents tenint en compte el mercat al que van dirigits, la viabilitat de l’envàs, la qualitat de la comunicació sobre l’envàs i l’efectivitat comercial del conjunt.

Disseny Multimèdia
Aprendre a utilitzar i combinar múltiples mitjans d’expressió tals com la tipografia, les imatges, l’animació, el so i l’interactivitat, per presentar o comunicar informació. Aquests coneixements estaran centrats en el disseny gràfic aplicat a l’entorn digital.

Gràfica de l’entorn
En aquesta assignatura s’estudia l’aplicació del disseny gràfic a l’espai, ja sigui un aparador, un estand comercial, una exposició o la senyalització d’un espai. A través d’un recorregut històric, un repàs de diferents projectes de gràfica aplicada a l’entorn i una revisió de materials, l’alumne durà a terme un projecte on haurà d’aplicar els coneixements adquirits en un espai en tres dimensions.

Infografia III - Adobe Photoshop
Photoshop: programa líder mundial per a l’edició digital de la imatge (retoc fotogràfic, fotomuntatge d’imatges, efectes especials). És el software més utilitzat en el Disseny Gràfic. Realitzar captació de la imatge mitjançant l’escàner o màquina digital per al seu posterior tractament digital.

Tipografia III
Explorar i potenciar la capacitat connotativa de la tipografia com a portadora d’identitat. Aprofundir en l’aplicació de les estructures tipogràfiques com a suport compositiu de les peces gràfiques. Resoldre enunciats conceptuals i problemes de comunicació mitjançant solucions tipogràfiques. Estimular l’experimentació tipogràfica.

Fotografia II
La construcció i crítica de les imatges serà el principi que guiarà aquesta assignatura.

Sortides professionals

  • Estudis de disseny gràfic en tots els camps professionals (editorial, packaging, identitat corporativa, multimèdia, senyalètica,...)
  • Agències de Publicitat
  • Agències de Comunicació
  • Director d’art
  • Departaments de disseny en empreses públiques o privades
  • Equips multidisciplinaris de disseny
  • Empreses de senyalització
  • Empreses de comunicació multimèdia

Preu

El cost total del curs 2017-2018 és de 2.790 €

BAU, Centre Universitari de Disseny ofereix diferents condicions de pagament de l'import del curs.

  • Pagament únic: Amb un descompte del 3%
  • Pagament fraccionat: Consta de un primer pagament de 720 € en formalitzar la matrícula + 9 mensualitats fixes de 230 € (d’octubre a juny).

Opció de finançament mitjançant entitats bancàries.

Per més informació, pots possar-te en contacte amb el departament d'Administració de BAU, Centre Universitari de Disseny (93 415 34 74).

Matriculació

La matriculació a Bau Nit està subjecta a la prèvia acceptació del candidat per part del respectiu coordinador del curs.

Per iniciar el tràmit d’acceptació, el candidat ha de realitzar un preinscripció que es realitza descarregant i emplenant la sol·licitud d’ingrés que trobaràs a la secció d'Inscripció al curs.

Un cop emplenada, s’ha d’entregar a Bau o enviar-la a secretaria@bau.cat.

Aquesta sol·licitud d’ingrés ha d’anar acompanyada de l’acreditació dels estudis i un Currículum Vitae.

Un cop presentada la sol·licitud d’ingrés i la documentació requerida, Bau es posarà en contacte amb el candidat per tal de confirmar la seva acceptació al curs i formalització de la matrícula.

(Nota: els candidats procedents d’estudis superiors relacionats amb el món de l’art, el disseny i la comunicació, o que acreditin coneixements de disseny mitjançant un portfoli, poden ser susceptibles de convalidar el 1r curs acadèmic).

Per formalitzar la matrícula, l’alumne haurà d’entregar 2 fotocòpies del DNI (o passaport) i 4 fotografies tamany carnet originals. Aquest tràmit el podrà fer personalment a Bau o mitjançant el correu secretaria@bau.cat, on se l’informarà directament dels tràmits a realitzar.

Els estudis de Bau Nit disposen de places limitades.

El procés de matriculació s’inicia el mes de febrer i finalitza quan s’esgotin les places disponibles o a l’inici del curs.

Coordinació

Andrés Salvarezza Dissenyador i Director d'Art en les agències de Branding i Packaging més importants de Barcelona: Rousselot, CBA (Collinet Bigeard, SL), Shining (Morera Design), Morillas Brand Design, Batllegroup i Carré Noir Barcelona. Ha col·laborat amb alguns centres universitaris i actualment és professor de l'àrea de Disseny Gràfic i coordinador del departament de Disseny Gràfic "Bau Nit" a Bau.

Sandra Bosch Dissenyadora gràfica. Llicenciada en Publicitat i RRPP. Postgrau en Tipografia (Eina) i en Màrqueting Estratègic (ISM-ESIC). Actualment és professora de l’Àrea de Disseny Gràfic i coordinadora del departament de Disseny Gràfic “Bau Nit”.